New York City 1.časť│Bláznivá, čudná láska!

Nikdy predtým som nezažila niečo podobné. Niečo, čo vás tak pohltí. Niečo, čo si zamilujete, ale zároveň to nenávidíte. Milujete ten neskutočný ruch na každom kroku a zároveň vám všetci tí ľudia, tie bláznivé davy, tak lezú na nervy. Tu trúbi taxík, tam húka sanitka, za rohom kričia ľudia. Takmer polnoc, ale cítiš sa ako na pravé poludnie, lebo reklamy na budovách nahrádzajú denné svetlo. Zašité vyžieraky, luxusné obchody, predražené darčekové predajne alebo pouličné stánky. Pofiderní ľudia, nákupné maniačky, paničky, slávne osobnosti a jeden milión turistov. To všetko je NEW YORK! Buď ho miluješ alebo nenávidíš.

Manhattan

V ten deň, keď sme odchádzali z Wells, sa mi miešali pocity radosti s čudnou nostalgiou. Nechápala som prečo. Veď nám to tu už tak liezlo na nervy. Tá otrasná robota, ale aj ľudia. Aj toto sú však veci, ktoré nás posilnili. A predsa len sme tu strávili tri mesiace. Hoci neboli vždy ružové, zažili sme aj veľa pekných chvíľ a naša americká rodinka nám prirástla k srdcu. Veľké upratovanie, chaotické balenie,  posledné objatia a už len nostalgické spomienky…

The Beaches Motel and Cottages Wells

Naša americká rodinka

Treba to však všetko hodiť za hlavu, čaká nás totiž dvanásť bláznivých dní, počas ktorých chceme precestovať najväčšie metropoly východného pobrežia. Prvá zastávka – New York City! Na tú som sa tešila najviac…

Prvý šok mi spôsobil šofér autobusu, keď mi v Bostone oznámil, že mám príliš veľa batožiny. Neakceptujú totiž rozmer príručnej ako na letisku. Vravím si skvelé, už sa nám to komplikuje. V priebehu minúty som sa teda psychicky vyrovnala s tým, že zacvakám za malý príručný kufor. Keď tu zrazu z davu mi máva mladá Američanka, vraj má len malú tašku a môže mi kufor vziať ako svoj. Nech nemusím platiť. A tak sa opäť ladíme na pozitívnu vlnu a vydávame sa na cestu. Som však doteraz skalopevne presvedčená, že by ten kufor do toho autobusu pod sedačku vošiel!

Po štyroch hodinách v autobuse, kde sme vďaka klíme premrzli na kosť, konečne vystupujeme. Moje oči vyzerajú akoby som celé štyri hodiny pozerala do vysávača a opäť môžem za to poďakovať pani klíme. Okrem omrzlín sme skoro skolabovali, keď nás vyložili a na ulici bolo približne 40°C. Ešteže to zachránili motýle v bruchu z toľkého vzrušenia, že sme sa práve ocitli vo svetovej metropole. Počkáme kamošku Lenku a už sa vydávame naprieč newyorskými uličkami hľadať správne metro, aby sme sa dopravili do nášho „luxusného“ apartmánu.  Mali sme bývať u dvoch mladých Newyorčanov. Rezervovali sme si ich cez Airbnb, takmer za babku. Boli sme teda pripravení na to, že to nebude žiaden hotel a luxus nám nevypichne oči. To, čo nás však čakalo, bolo „trošku“ pod naše očakávania. Šok číslo jeden – štvrť , v ktorej bývame. Bronx! Moja chyba, mala som to overiť. Ale to nevadí, pokiaľ sa domov vraciate za denného svetla a máte v kabelke kaser, ste v pohode. Nie, žartujem! Ľudia tu teda neboli moc priateľskí, ale pokiaľ si ich nevšímate, len si vás vyobzerajú od hlavy po päty a nazad a ak máte aspoň pol člena vo vašej posádke mužského pohlavia, nemáte sa čoho báť. My sme mali plnohodnotného zástupcu opačného pohlavia a tak sme si “užili len” prepaľujúce oči. Šok číslo dva – bytovka nemá schody a my bývame na štvrtom. To by nebol problém, pre človeka s ruksakom na chrbte. My sme mali štyri obrovské a mega ťažké kufre. No nič, jedna stráži dole, druhá hore a Dávid si dá rozcvičku. Po týchto dvoch prekvapeniach sme sa tešili ako sa konečne vybalíme a osprchujeme. Šok číslo tri – kúpeľňa! Keď som ju videla, bola som odhodlaná sa nesprchovať celé tri dni. Toto odhodlanie ma však prešlo už v ten večer, keď sme nevedeli zapnúť klímu. Potím sa len pri spomienke na to. Nevadí, veď tu budeme len spávať. A aj tak bolo. Mali sme nakoniec jednoduché ubytko v hroznej štvrti bez výťahu s otrasnou kúpeľňou, ale totálne za facku. Mohli sme teda doláče rozhajdákať na darčeky, jedlo, pitie a návštevu atrakcií.

Times Square

Hneď potom, ako sme z kufrov vyhrabali životu najpotrebnejšie veci, sme to nevydržali a museli sme zájsť aspoň na Times Square. Búm! Ďalší šok! Je presne ako v telke. Osvietené, rušné, preplnené. Zírame s otvorenými ústami. Vbehneme do prvého obchodu, samozrejme nakúpime prvé suveníry, máme predsa málo času. Iba tri dni na tento blázinec. Nasávam, užívam atmosféru! Sem tam mi ju však prekazí bezdomovec sediaci na každom rohu, otravní pofiderní prechádzači davom, ktorí vám nanútia aj samého seba a sem tam posedávajúci feťáci, ktorí sa nehanbia žobrať s toluénom nasatou handričkou na ksichte. Vravím si fúj, toto nie je to, čo som si vysnívala. Sklamaní prichádzame na byt. Uličkami Bronxu sme zvolili svižnejšie tempo. Predsa len bola jedna hodina ráno.

Nevzdávame to však a New Yorku dávame  na druhý deň ďalšiu šancu. Čaká nás výlet k Soche Slobody, Memorial 9/11, Wall Street a mnoho ďalších…

Rockefeller Center

Ak teda chcete vedieť kde všade sme boli, čo všetko sme zažili, nenechajte si  ujsť druhú časť príbehu o tom, ako nás Big Apple pohltilo. Svojou jedinečnou atmosférou

Natalka

Som študentka 2. ročníka inžinierskeho štúdia na Ekonomickej fakulte UMB v Banskej Bystrici v odbore cestovný ruch. Už môj odbor predpovedá moju záľubu v cestovaní, ale aj v gastronómii a hoteliérstve. A od dnes? Od dnes sa s Vami delím aj o svoje cestovateľské zážitky ;)